Ghostbikers Sleidinge VZW Ghostbikers Sleidinge VZW
Mountainbike & Cyclingclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zondag 24 April 2022
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Ghostbikers Sleidinge VZW -> CLUBRIT OP ZONDAG om 8h30
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NICK ZWART
Aspirant


Geregistreerd op: 10 Mei 2021
Berichten: 94

BerichtGeplaatst: 25-04-2022 19:29:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben nog niet lang lid, maar wil hier nu toch even reageren.
Deze winter waren er nog 2 uren, maar regelmatig kwam het voor dat de enkelingen van 8u30 een klein rondritje deden om dan aan te sluiten om 9u00. De aanwezigheden waren dan ook soms heel miniem. Voor mezelf vind ik tijdens de winter 8u30 veel te vroeg omdat ik dan in het donker dien te vertrekken.
Sinds er 1 afspraakuur is, zijn er ook meer leden aanwezig.
Voor mij lijkt dit dan ook logisch, ter plaatse kan er gekozen worden met welke groep men wil meerijden. Hetzij met de rustige groep hetzij met de sportieve groep.
Vorige week nog met 16 man (dacht ik) naar Waarschoot waar de groep zich gesplitst heeft.
Als ik de sites afloop van verschillende club merk ik op dat daar ook maar 1 afspraakuur is, behalve als het om verre afstanden gaat. Het bestuur plaats daar ook dan de ritten die gereden zullen worden. Op die manier weet iedereen wat hij of zij kan verwachten.
Misschien kan er diplomatische compromis gemaakt worden en starten we allemaal samen om 8u45. Het is maar een idee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jerommeken
Prof


Geregistreerd op: 05 Mrt 2015
Berichten: 567
Woonplaats: Sleidinge

BerichtGeplaatst: 25-04-2022 21:06:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Tof hé zulke conversaties! Ik heb totaal geen mening, enkel wil ik even verduidelijken. Wanneer er gezamenlijk gestart word, met een grotere groep, en het tempo is iets te vlug, word er vooraan niet gehoord (letterlijk) dat het tempo te hoog is. Anderzijds willen, sommige, niet temporiseren omdat hun gemiddelden zouden zakken. Het is aan het bestuur om knopen door te hakken. Veel succes!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fast Freddy
Wegkapitein


Geregistreerd op: 18 Dec 2009
Berichten: 1237
Woonplaats: Sleidinge / SPONSOR

BerichtGeplaatst: 26-04-2022 7:46:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb even stil gelegen maar ben van nature 8.30u rijder.

Ik start winter/zomer altijd om 8.30u, ik woon dan ook vlak aan de start.

Voor mij mag iedereen starten om 8.30u, hoe meer zielen hoe meer vreugd maar dan moet tempo aangepast worden aan het normale tempo van de traagste (niet zijn limiet) gedurende de hele rit of moet er gesplitst worden. Splitsen is geen probleem bij goed weer en grote opkomst, echter wanneer het weer wat minder is en de opkomst kleiner is wordt er niet gesplitst. Bij splitsen moeten er dan 2 mensen zijn met parcourskennis wat ook een probleem blijkt te zijn.
Als je om 8.30u start, is dit volgens mij om ongeveer 3 uur te fietsen. Bij de trage groep wordt in de praktijk zelden trager gereden dan 27km/u, 3x27km= afgerond minimum 80km. Ik weet ook niet of iedereen dit wil/kan op zondagvoormiddag.

Bij de oude regeling stippelde ik meestal een parcours tussen de 80 en de 100km uit voor de groep van 8.30u, telkens waren we binnen tussen 11.30u en 12.00u. Soms reden we maar met 4 maar op zich niet erg. Tempo werd steeds aangepast aan aanwezigen. De enkele keren dat we effectief met minder dan 4 aan de start kwamen reden we tourke van een 10 tal km om dan aan te sluiten bij groep van 9.00u.

Dus samengevat: voor mij was de oude formule prima, iedereen samen starten om 8.30u is voor mij even goed mits goede afspraken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Ghostbikers Sleidinge VZW -> CLUBRIT OP ZONDAG om 8h30 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum