Ghostbikers Sleidinge VZW Ghostbikers Sleidinge VZW
Mountainbike & Cyclingclub

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoe moet het nu verder?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Ghostbikers Sleidinge VZW -> MEDEDELINGEN BESTUUR IVM CORONA
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SportSlife
site-admin

BerichtGeplaatst: 08-06-2020 16:16:54    Onderwerp: Hoe moet het nu verder? Reageren met citaat

Dag iedereen,

In de eerste plaats wens ik mij al te excuseren.
Ik heb namelijk gewacht om te reageren tot ik de juiste berichten heb ontvangen van de overheid, overlegt met andere voorzitters van bevriende clubs om deze info met jullie te delen. Er wordt veel geschreven en gezegd in de pers. Ik wil enkel correcte informatie meegeven aan jullie!

Sport en beweging zijn heel belangrijk, niet alleen voor onze gezondheid maar ook ons geestelijk en sociaal welzijn. We hebben al meer sportieve mogelijkheden dan enkele weken geleden, gelukkig maar.

Toch moeten we er samen voor zorgen dat wij niet de aansteker zijn van een nieuwe coronapiek

Er kan opnieuw in groep gefietst worden met max 20 personen. Binnen deze groep moeten wel de social distancing-maatregelen (1,5 m onderlinge afstand) worden toegepast. Indien dit niet op een veilige manier kan gebeuren in verhouding met het verkeer, dient de groep zich (tijdelijk) op te splitsen.

Sporten kan in de buitenlucht in een beperkte groep van max. 20 personen, inclusief een verplichte sportbegeleider, in georganiseerd verband. Hierbij moet men ook steeds 1,5 meter afstand behouden ten opzichte van elkaar.

Deelname aan de ritten enkel voor fietsers in Ghostbikers kledij en lidgeld 2020 betaald.

· Verzamelen en starten aan de kerk of alternatieve plaats indien aangegeven op ons forum

· Niet aansluiten onderweg (wegkapitein(s) zien hierop toe).

· De maatregelen respecteren en de instructies van de begeleiders opvolgen.

· In goede gezondheid verkeren, blijf thuis al je je ziek voelt.

We rijden 2 aan 2 op voldoende afstand van elkaar, zowel naast als achter. Dit is anders dan in een compact peloton rijden. Nu is het dus nog belangrijker dat je de groep kiest die je aankan!

Deze nieuwe aanpak wordt wennen, ook voor de begeleiders. Mag ik dan ook op je begrip rekenen, na elke rit evalueren we en sturen bij waar nodig.

Je kiest zelf om al dan niet mee te rijden, laat je niet verplichten door anderen. Voel je je niet zeker over onze aanpak, wacht dan nog even af. Daarvoor heb ik alle begrip.

Volgende info kreeg ik van onze burgemeester.

Beste Danny

Mijn excuses voor het wachten, maar we hebben de publicatie van het Ministerieel Besluit afgewacht zodat we jou zeker geen foutieve informatie zouden geven.

In verband met jouw eerste vraag nl. het fietsen in groep.

Op dit moment is sporten in groep terug toegelaten door de Nationale Veiligheidsraad en we vertrouwen er dan ook op dat dit terug veilig kan gebeuren.

Er zijn wel enkele voorwaarden nl.:

Het moet gaan over een contactloze sportactiviteit
Het moet in een georganiseerd verband gebeuren namelijk door een club of een vereniging;
Er moet steeds een trainer of een meerderjarige toezichter aanwezig zijn;
Je mag met maximum twintig personen samen trainen;
De veiligheidsafstand van 1,5 meter tussen elke persoon moet gerespecteerd blijven;

Vanaf 1 juli 2020 worden alle sportactiviteiten uitgebreid naar maximum 50 personen, steeds onder dezelfde voorwaarden.

Voor wat betreft je 2e vraag over de 3-daagse, kunnen we momenteel nog geen zekerheid geven.
Deze 3-daagse wordt beschouwd als een evenement en op dit moment weten we nog niet vanaf wanneer evenementen terug zullen kunnen doorgaan en onder welke voorwaarden dit dan zal kunnen.
We verwachten hierover meer info in de zomerperiode.

Ik weet dat het als organisator vervelend is om te moeten plannen zonder zekerheid. Maar jammer genoeg kunnen we jou op dit moment nog geen zekerheid geven. We hopen dat we je over enkele weken positief nieuws kunnen bezorgen, maar we begrijpen het uiteraard ook als jullie beslissen om het zekere voor het onzekere te nemen en dit evenement liever een jaartje uitstellen.

Ik ga verder overleggen met mijn bestuur.
Van zodra ik meer info heb deel ik deze met jullie.

Draag zorg voor elkaar en voor jullie eigen gezondheid.
Jerommeken
Elite-zonder contract

BerichtGeplaatst: 08-06-2020 16:34:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Merci voor de informatie Danny!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
André Bruggeman

BerichtGeplaatst: 14-06-2020 20:15:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Danny,
Dankjewel voor de correcte en eerlijke info.
Momenteel beperk ik mij in het fietsen tot groepjes van max.10 personen.
Groetjes
André.
Terug naar boven
Pycksken
Aandeelhouder

BerichtGeplaatst: 18-06-2020 12:10:19    Onderwerp: Reageren met citaat

En dat het nog steeds opletten geblazen is bleek onlangs in Waarschoot en nu in Ertvelde !!

Er is een coronabesmetting in de basisschool De Regenboog in Ertvelde bij Evergem. Tien kinderen moeten in quarantaine.

Afgelopen weekend geraakte al bekend dat twee kleuters uit ’t Kersenpitje in Waarschoot bij Lievegem besmet geraakt zijn met het coronavirus. Nu wordt ook een coronabesmetting vastgesteld in de basisschool De Regenboog in Ertvelde. Het gaat om een leerling van het tweede leerjaar.

“De directie heeft ons meteen op de hoogte gebracht”, zegt burgemeester Joeri De Maertelaere (N-VA). “Het kindje vertoonde geen symptomen. De school nam onmiddellijk alle nodige maatregelen. De school leeft het protocol strikt na, en de klassen zijn opgedeeld in bubbels. Volgens het protocol worden alleen de tien kinderen van de bubbel van de positief geteste leerling in quarantaine geplaatst en getest. De andere leerlingen kunnen gewoon verder naar school komen.

Alle ouders worden op de hoogte gebracht. De school volgt de situatie nauwlettend op, samen met het Centrum voor Leerlingenbegeleiding.”
Disc
Ploegmanager

BerichtGeplaatst: 18-06-2020 17:09:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb niet den indruk dat er hier nog veel rekening mee gehouden wordt.
Verschillende zaken gezien die ‘echt niet’ ok waren. Als je een collega hebt die 15 dagen op intensieve gelegen heeft (zie vroeger bericht) ben je toch wat voorzichtiger. Terecht of niet-terecht, de toekomst zal het uit wijzen.

Sluit mij aan bij André, voor grote groepen pas ik voorlopig.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Ghostbikers Sleidinge VZW -> MEDEDELINGEN BESTUUR IVM CORONA Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: